کشتی آزاد گزینشی المپیک| یزدانی، امامی و محمدیان بلیت توکیو را رزرو کردند/ خیال محمدی راحت شد

11:53 - 22 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۷۷۵
نمایندگان وزن ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی قزاقستان شدند.

- رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز در شهر آلماتی قزاقستان محل برگزاری این مسابقات آغاز شده است و نمایندگان کشورمان در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که هر سه موفق به حضور در فینال شدند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی با برتری مقابل حریف بحرینی در نیمه‌نهایی و حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد. امامی هم با حضور در فینال وزن ۷۴ کیلو جواز حضور در المپیک را کسب کرد. محمدیان دیگر نماینده کشورمان بود که با حضور در فینال وزن ۹۷ کیلو موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب کامل گام به میدان المپیک بگذارد.

*نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر عبدالک از کویت را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر حاجی محمدعلی از بحرین را شکست داد و ضمن راهیابی به فینال موفق به کسب سهیمه المپیک توکیو شد. در این وزن ۱۰ نفر حضور داشتند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتيجه ۱۰ بر صفر مقابل علی محمد اووزمیرادوف از ترکمنستان به پيروزی رسيد. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۱ بر صفر منگ حجی جان از چین را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد سانديپ مان از هند گذشت و با حضور در فینال این وزن جواز حضور در المپیک را کسب کرد. در این وزن ۱۱ نفر حضور داشتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را شکست داد. وی در مبارزه بعدی بضیامحمد صفراُف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۵ بر ۴ شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله در ۳۰ ثانیه ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک نیز شد. در این وزن ۱۰ کشتی گیر حضور داشتند.

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال این رقابت‌ها که موفق به کسب سهمیه نیز شدند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: غلام جان عبداله یف (ازبکستان) – مینگ هیو لیو (چین)
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) – ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان)
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (ایران) - بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان)
۸۶ کیلوگرم: جاورایل شاپیف (ازبکستان) – زوشن لین (چین)
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (ایران) – ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان)
۱۲۵ کیلوگرم: یوسوپ باتیرمیرزایف (قزاقستان) – الخاگواگرل مونختور (مغولستان)

آن دسته از کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند، برای گرفتن سهمیه المپیک باید در پیکار‌های گزینشی المپیک که در سطح جهانی اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان (۶ تا ۹ مه) ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، حضور یابند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *